Trwa ładowanie proszę czekać ...

Błędy, które są najczęściej popełniane przy tworzeniu media planu!

23 lutego 2017

Pamiętaj, że jeśli bierzesz się za otwarcie sklepu internetowego to bierzesz na siebie także dużą odpowiedzialność oraz ryzyko, a media plan to jedna z podstawowych rzeczy, o które powinieneś zadbać w pierwszej kolejności. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący pięciu, najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu media planu dla sklepu internetowego. Musisz go przeczytać!

Brak jasno określonego ROI

Zacznijmy od tego, że bardzo trudno jest ocenić, czy coś jest skuteczne, nie określając wskaźników efektywności. Dlatego ustal wcześniej, jaka będzie średnia wartość koszyka, jaki współczynnik konwersji chcesz osiągnąć, co jest konwersją, co jest mikrokonwersją, jak dywersyfikować ruch i jak mierzyć efekty.

Wykluczenie niektórych kanałów reklamowych

Największym błędem, który możesz popełnić jest wykluczenie niektórych kanałów reklamowych. Sądzić,że obecność Twojej marki na Snapchacie, Instagramie, Twitterze będzie nieefektywna? Zdecydowanie tak - jeśli Cię tam zabraknie. W ciągu roku premierę ma kilka, potencjalnych nowych kanałów komunikacji, dlatego nie lekceważ ich, bądź otwarty, planuj, wdrażaj i testuj.

Nieprzewidziane testy

Częstym błędem są też nieprzewidziane testy. Powinniśmy zadawać sobie pytania i szukać na nie odpowiedzi poprzez testy A/B, poprzez badania clictrackingowych, zmiany CTA, kreacje, komunikacje, oraz harmonogram wyświetlania reklam itd. Jest to ważne i na pewno sprawi, że nasz media plan będzie bardziej wartościowy.

Założenie, że będzie jak w Excelu

Innym błędem, jest założenie, że będzie jak w Excelu. Nie zapominajmy, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Dobrze jest przygotować sobie plan B i C, kiedy nie uda się osiągnąć zadowalającego wskaźnika w momencie, kiedy to sobie zaplanowaliśmy. Niestety, ale błędy zdarzają się zawsze, dlatego dobrze jest je znać, aby się przed nimi chronić, a uniknięcie tych najpopularniejszych błędów pomoże nam osiągnąć sukces.

Nieokreślony precyzyjnie potencjalny klient i komunikacja

Mało który marketer zanim rozpocznie odpowiednie działania sprzedażowe myśli o tym, kim jest ich klient, gdzie się znajduje oraz jak należy do niego dotrzeć, a jest to najważniejsza rzecz, o której powinien pamiętać każdy, dobry marketingowiec! Warto się także zastanowić nad tym, jaką wartość na konkretnym etapie zakupowym chcemy przekazać klientowi. Jak nie określimy tych najważniejszych, wręcz fundamentalnych informacji to po prostu zmarnujemy nasze pieniądze na coś, co nigdy nie miało szans.