Trwa ładowanie proszę czekać ...

Czemu polki kupują częściej w sieci niż w stacjonarnych sklepach?

12 lutego 2017

Co ciekawe, Polki nie tylko przełamały obawy związane z zakupami na odległość, ale też doceniły związaną z nimi wygodę, ogromny wybór i konkurencyjne ceny (a zwłaszcza możliwość ich porównania), a łatwe procedury zwrotu traktują jako swoisty zakupowy bufor bezpieczeństwa. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego czemu kobiety kupują częściej w sieci niż w stacjonarnych sklepach. Przeczytaj go koniecznie!

Co przyciąga kobiety do zakupów internetowych?

Zacznijmy od tego, że kobiety najbardziej przyciąga możliwość szybkiego i wygodnego porównania ofert z różnych sklepów (70%). Oczywiście ważne są również niższe ceny, dostawa do domu i ogromny wybór produktów. Obecnie internetowe sklepy Panie odwiedzają coraz częściej, co dziesiąta – nawet kilka razy w tygodniu! Ponadto najwięcej kobiet - niemal 40% - zakupy w sieci robi kilka razy w miesiącu, jedna trzecia – kilka razy w roku. Kobiety są przekonane do internetowych zakupów, ale decydują się na tę formę przede wszystkim przy większych potrzebach – ubraniach, butach, książkach, elektronice, akcesoriach dla dzieci czy do urządzania wnętrz, pozostawiając tradycyjnej formie codzienne drobiazgi: artykułach spożywczych, lekach czy kosmetykach.

Jakimi konsumentkami są kobiety?

Pomimo ulegania od czasu do czasu drobnym pokusom – bardzo świadomymi! Okazuje się, że analizują zakupowe decyzje pod każdym kątem (34%), konsultują znalezione oferty z bliskimi (23%), prenumerują newslettery ulubionych e-sklepów i serwisów zakupowych (20%), korzystają z programów lojalnościowych i zbierają karty rabatowe (20%). Przede wszystkim szukają dobrych cen i ofert – cenią możliwości, które dają im porównywarki, takie jak Ceneo.pl. Otóż 35% kobiet przyznało, że sprawdza i wybiera produkty w realu, ale kupuje – w sieci. Natomiast dzięki aplikacjom mobilnym można - skanując kody kreskowe produkty – szukać atrakcyjniejszych ofert, weryfikować dostępność np. innych rozmiarów czy opcji kolorystycznych. Poza tym, ponad połowa kobiet (51%) po znalezieniu dobrej ceny w sieci kupuje poszukiwany produkt od razu.

Jakie kryteria wpływają na kobiece wybory?

Oczywiście najistotniejszy jest szczegółowy opis produktów - bowiem wskazało go 78% badanych. Natomiast na drugim miejscu – niemal ex equo – plasują się opinie innych klientek (zarówno o sklepie, jak i o samym produkcie) oraz dobrej jakości zdjęcia (po 60%). Co prawda nieco mniej – ale wciąż ważne – są warunki dostawy: klientki chcą, by zakupy dotarły do nich szybko i bez dodatkowych opłat.