Trwa ładowanie proszę czekać ...

Pojawia się coraz więcej opcji płatności online!

23 lutego 2017

Klienci w 2015 roku chętnie korzystali z coraz większej liczby dostępnych opcji płatności elektronicznych. Obecnie na całym świecie, w tym w Polsce, posiadacze kart oczekują od banków i sprzedawców detalicznych udostępnienia użytecznych i łatwych w obsłudze opcji płatności mobilnych. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący cyfrowych płatności. Przeczytaj go koniecznie!

Zwiększa się zainteresowanie płatnościami cyfrowymi!

Zacznijmy od tego, że liczba wpisów na temat cyfrowych płatności wzrosła wielokrotnie, z poziomu 85 tys. w 2012 r. Natomiast analiza wpisów z 2015 r. wskazuje, że rosnącemu zainteresowaniu tym tematem ze strony internautów towarzyszyło coraz bardziej pozytywne nastawienie do technologii płatności mobilnych, co wpisuje się w trend utrzymujący się od dwóch lat. Trzeba przyznać, że im więcej dostępnych możliwości, tym bardziej zmienia się nastawienie klientów, którzy obecnie wydają się w pełni akceptować płatności formy następnej generacji.

Więcej opcji płatności

Warto wspomnieć o tym, że w 2015 r. portfele cyfrowe, w tym Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay i MasterPass, stanowiły temat 97% rozmów w mediach społecznościowych dotyczących płatności mobilnych. Zwykle rozmowy te skupiały się na nowościach produktowych, usprawnieniach w usługach oraz ocenach użytkowników. Dyskusje dotyczyły także kart zbliżeniowych (47%), technologii biometrycznych (33%), płatności osobistych (14%) i tzw. wearables, czyli urządzeń do noszenia na sobie (6%).

Wzrost liczby rozmów na całym świecie

Trzeba przyznać, że portfele cyfrowe są coraz bardziej obecne w rozmowach w mediach społecznościowych na całym świecie. Otóż w ciągu ostatniego roku wzrost liczby rozmów, w których poruszono temat portfeli cyfrowych, odnotowano w każdym regionie, w tym w Europie (+144%). Dyskusja na ten temat najbardziej ożywiła się w krajach Ameryki Północnej.

Kluczową kwestią pozostaje bezpieczeństwo

Oczywiście bezpieczeństwo płatności mobilnych wciąż dominuje w rozmowach, coraz więcej konsumentów ma neutralne lub pozytywne nastawienie do oferowanych im usług (94%). Jednymi z najczęstszych tematów w 2015 roku były technologie biometryczne oraz schyłek ery haseł, co widać w rozmowach w mediach społecznościowych w 163 krajach na całym świecie. Zainteresowanie cieszyły się także płatności z wykorzystaniem technik odcisków palców i elektrokardiogramu i były ważnym tematem rozmów użytkowników, z kolei rozpoznawanie twarzy było głównym tematem (55%) rozmów dotyczących biometrii.