Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak należy budować efektowny model zarządzania logistyką w e-commerce?

23 lutego 2017

Zazwyczaj zadowolenie klienta z zakupów internetowych zwiększa prawdopodobieństwo kolejnego zakupu, a proces logistyczny odgrywa tutaj ważną rolę. Otóż jak wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska najczęściej wskazywanym problemem związanym z zakupami online jest zbyt długi czas oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów (35% wskazań). Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego jak należy budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce. Przeczytaj go koniecznie!

Co nas motywuje do robienia zakupów w Internecie?

Zacznijmy od tego, że silnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Otóż według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska - 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Ponadto 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. W związku z tym, znalezienie złotego środka jest kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu.

Logistyka - podstawą dobrego e-commerce

Dobre i efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W czasie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Dlatego temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką, powody i źródła zwrotów, procesy i finanse. To właśnie proces realizacji zamówień jest fundamentem sprawnej operacji logistycznej. Jednak rozwiązania operacyjne różnią się w zależności od skali operacji elementem wspólnym, którym jest zawsze zachowanie właściwych proporcji pomiędzy płynnością operacji, a kosztami jej prowadzenia. Na pewno właściwym kierunkiem rozwoju jest w tym wypadku stosowanie zintegrowanych rozwiązań i badanie rynku w celu wczesnego uchwycenia zmieniających się trendów rynkowych.

Czynniki wpływające na e-commerce

Model realizacji zamówień, który jest optymalny dzisiaj - jutro już najprawdopodobniej będzie znacznie mniej. Wpływ na to może mieć wiele czynników: w firmie pojawi się nowa usługa kurierska, zmieni się magazyn logistyczny, nowy dostawca zapewni detaliście usługę dropshipping, albo po prostu skala biznesu wymusi na nim zmianę systemu WMS na magazynie.