Trwa ładowanie proszę czekać ...

Na czym polega conversational commerce?

13 stycznia 2017

Pomimo że technologia umożliwiająca symulowanie rozmów z komputerem jest dostępna od lat, boty (lub chatboty) dopiero w ostatnim czasie zyskały rozgłos. Pojawia się więc pytanie: skąd cała wrzawa wokół tego tematu? oraz czy prowadzenie sztucznej rozmowy jest lepsze niż tradycyjne klikanie przycisków na stronie? Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, czym jest oraz jak działa conversational commerce. Przeczytaj go koniecznie!

Czym jest conversational commerce?

Zacznijmy od tego, że conversational commerce to aktywność marki i jej działania na platformach komunikacyjnych typu Facebook Messenger. Chodzi oto, że dzięki zautomatyzowaniu firma może błyskawicznie odpowiedzieć na potrzeby użytkownika. Dajmy na to, przykładowo: linia lotnicza poinformuje nas o opóźnionym locie, kurier o dostarczonej przesyłce lub szacowanym terminie, pizzeria umożliwi zamówienie posiłku, czy wreszcie sklep internetowy sprzeda produkt bez konieczności instalowania osobnej aplikacji czy wykonywania telefonu. Polega to na tym, że użytkownik Messengera automatycznie dostarcza firmie podstawowych danych o sobie (publiczny profil), co jeszcze bardziej wpływa na precyzyjność wykonywanych usług i pomoc w podjęciu decyzji zakupowej. W związku z tym, jedną z zalet conversational commerce jest z pewnością cross-device computing, czyli fakt, że nasza konwersacja rozpoczęta na jednym urządzeniu może być kontynuowana na innym bez utraty wątku.

Czym są boty?

otóż bot to software zaprojektowany do zautomatyzowania procesów, które w normalnych warunkach każdy z nas zrobiłby sam. Zazwyczaj mówimy tutaj o takich działaniach jak zamówienie taksówki, dokonanie rezerwacji w restauracji czy zakupy przez internet. Zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj botów stanowią chatboty, rezydujące w bardzo popularnych dziś platformach komunikacyjnych takich jak Facebook Messenger czy WhatsApp. Przede wszystkim ich głównym zadaniem jest sprawić, aby podczas rozmowy z nimi człowiek miał wrażenie rozmowy z drugą osobą.

Do czego służą boty?

Generalnie, istnieje wiele ciekawych zastosowań botów, gdyż część z nich jest wyspecjalizowana w obsługiwaniu zapytań klientów, które wymagają udziału człowieka. Są to na przykład boty obsługujące powielające się połączenia telefoniczne, wykorzystuje je wiele firm, w których interesie leży skierowanie rozmówcy do odpowiedniego działu obsługi klienta. Ponadto wykorzystanie bota zamiast człowieka oszczędza czas i pieniądze w przypadku obsługi setek połączeń dziennie.